E-commercePozycjonowanie

Inbound marketing – krótki, czy długi formularz rejestracyjny?

Inbound marketing – krótki, czy długi formularz rejestracyjny?

Formularze są bardzo ważnym elementem strategii inbound marketingu. Jedną z pierwszych kwestii, które musimy rozstrzygnąć, jest to, ile pól w formularzu chcemy uwzględnić, czyli czy zdecydujemy się na długi czy krótki formularz.

Krótki formularz

W krótkich formularzach użytkowników zobaczy adres e-mail, dane niezbędne do jego identyfikacji oraz kilka dodatkowych pytań, które mogą pomóc nam zakwalifikować lub odrzucić go jako potencjalnego klienta.

Ich największą zaletą jest szybkość: jeśli użytkownik wie, że wypełnienie formularza zajmie mu niewiele czasu, jest bardziej prawdopodobne, że zachęci się do jego wypełnienia, co przekłada się na wzrost konwersji.

Ponadto, ponieważ zawiera on niewiele pól, jest mniej prawdopodobne, że przy próbie przesłania formularza pojawią się błędy, co zmniejsza ryzyko porzucenia go w połowie procesu.

Z drugiej strony, jego główną wadą jest to, że zbieramy bardzo mało informacji o naszym nowym użytkowniku. Musimy traktować formularz jako krok wstępny i wzbogacać bazę danych o informacje uzyskane później, na przykład z interakcji użytkownika z wysyłanymi przez nas wiadomościami e-mail.

Wszystko to sprawia, że krótki formularz nadaje się do sytuacji, w których użytkownik kontaktuje się z nami po raz pierwszy, a my nie zdobyliśmy jeszcze jego zaufania.

Długi formularz

W formularzach długich zadajemy bardziej szczegółowe pytania, co pozwala nam zebrać znacznie więcej informacji o użytkowniku. Informacje te umożliwiają nam personalizowanie przyszłych interakcji.

Kolejną wielką zaletą długich formularzy jest to, że gwarantują one jakość pozyskanych leadów: jeśli respondenci poświęcili czas na udzielenie odpowiedzi na wiele pytań, to znaczy, że są naprawdę zainteresowani tym, co możemy im zaoferować. Z drugiej strony, wadą jest to, że długie formularze mogą zniechęcać potencjalnych klientów i prowadzić do obniżenia współczynnika konwersji.

Długie formularze są szczególnie przydatne w dwóch sytuacjach:

Do remarketingu użytkowników, którzy już znajdują się w Twojej bazie danych, i zbierania o nich dodatkowych informacji. W tym przypadku zdobyłeś już ich zaufanie, więc będą mieli mniejsze opory, aby pozostawić Ci swoje dane. Ostatnio dziennik www.infowloclawek.pl/ informował o wykradzeniu poufnych danych z kart kredytowych, dlatego użytkownicy mają coraz większe opory w udostępnianiu danych.

W przypadku oferowania treści najwyższej jakości, np. rejestracji na bezpłatny kurs lub wydarzenie. Postrzegana wartość pomoże zmotywować użytkownika do udzielenia odpowiedzi na wszystkie pytania.