Uncategorized

Bez pozycjonowania sklepów nie da się prowadzić działalności w świecie e-commerce

Bez pozycjonowania sklepów nie da się prowadzić działalności w świecie e-commerce

Proces pozycjonowania sklepów jest niezbędny we współczesnym świecie opartym na e-commerce, gdyż służy do poprawy widoczności danej witryny w Google. Ma zatem ogromne znaczenie w kwestii jej rozpoznawalności i popularności. Do niedawna większość osób zostawiała swoje pieniądze w sklepach stacjonarnych, teraz jednak większość swoich ciężko zarobionych pieniędzy zostawiamy w sklepach internetowych. Powodów ku temu jest bardzo wiele. Należy do nich niższa cena za artykuły, która wynika bezpośrednio z niewielkiej marży sprzedających, wysoki komfort robienia zakupów z domu czy biura, a także możliwość otrzymania przesyłki już na drugi dzień roboczy. Wadę za to z pewnością zauważą przedsiębiorcy – jest to bardzo duża konkurencja.

Jak wyglądają etapy pozycjonowania sklepów?

Etapów pozycjonowania sklepów jest bardzo wiele, wszystkie mają jednak bardzo duże znaczenie w kwestii efektywności. Cały proces rozpoczyna audyt SEO, który służy do precyzyjnego i dokładnego przeanalizowania całej witryny. Pozycjonerzy oraz programiści muszą ocenić zgodność strony WWW ze standardami wyszukiwarki Google i ilość prac niezbędnych do przeprowadzenia. W drugim etapie, znanym jako on-site, należy zmodyfikować kod źródłowy własnej strony i dostosować go do wyszukiwarki Google. Zazwyczaj etap ten jest najdłuższy – może trwać nawet kilka miesięcy lub lat w przypadku najbardziej konkurencyjnych fraz kluczowych. Ostatni etap – on-site – polega już na zbudowaniu jak największej bazy back linków.

Kogo wybrać do pozycjonowania sklepów?

Do pozycjonowania sklepów warto zatrudnić wyłącznie najlepszych specjalistów z branży, którzy mają w tym temacie odpowiednio dużą wiedzę. Najpopularniejsze są zdecydowanie agencje SEO. To firmy, które powstały właśnie w celu realizacji pozycjonowania, dlatego zapewniają wysoką efektywność swoich prac, stosunkowo niską cenę ze względu na dużą skalę, a także pełne bezpieczeństwo. Nie bez znaczenia jest także mnogość rozliczeń. Agencje z reguł dają dwie możliwości – metodę rozliczeń za efekty pozycjonowania oraz standardowy abonament w ustalonej wysokości.

Na rynku znajdują się także freelancerzy, czyli pojedyncze osoby, które proces pozycjonowania sklepów realizują samodzielnie. To dobry wybór ze względu na niskie koszty, lecz znacznie gorszy ze względu na efekty. Z reguły jedna osoba rzadko dysponuje odpowiednio rozległą wiedzą na temat każdego etapu pozycjonowania, co w efekcie oznacza mniejsze bezpieczeństwo.

Dla pozycjonowania sklepów wszystko ma znaczenie

W pozycjonowaniu liczą się nawet najmniejsze szczegóły, dlatego tak ważne jest, aby jego przeprowadzenie zrealizowała wyłącznie godna zaufania firma. Tylko w ten sposób można osiągnąć dobre rezultaty i nie obawiać się popełnienia błędów. Mimo iż w wielu przypadkach są tylko kosmetyczne, to w najgorszym razie mogą doprowadzić do usunięcia witryny z Google, jeśli algorytm odczuje nasz błąd jako rażące naruszenie rygorystycznego regulaminu.