E-commerceSEO

Sposoby, w jakie uczenie maszynowe zmienia marketing cyfrowy

Sposoby, w jakie uczenie maszynowe zmienia marketing cyfrowy

Analiza opinii

Jednym z wielkich wyzwań dla sztucznej inteligencji jest zrozumienie i prawidłowa interpretacja ludzkiego języka. Stosunkowo łatwo jest nam poznać uczucia drugiej osoby na podstawie jej głosu, mimiki czy mowy ciała. Ponadto rozumiemy takie aspekty, jak ironia czy sarkazm. W pewnym stopniu umiejętności te pomagają nam również w interpretacji intencji tekstu. Nowe modele uczenia maszynowego pracują nad zrozumieniem tekstów pisanych przez ludzi i określeniem, czy odzwierciedlają one pozytywne, neutralne czy negatywne opinie. Ma to oczywiście zastosowanie w świecie marketingu cyfrowego, aby:

  • Szybko i skutecznie analizować opinie klientów na temat produktu lub usługi.
  • Oceniać nastrój klienta, który zwraca się do serwisu technicznego (na przykład za pośrednictwem chatbota) i odpowiednio dostosować odpowiedź.
  • Zidentyfikować najczęstsze skargi użytkowników na produkt lub usługę na podstawie ich komentarzy w sieciach społecznościowych.
  • Szybko wykrywać i zapobiegać ewentualnym problemom związanym z reputacją marki w Internecie.

Przewidywanie i zapobieganie porzuceniom koszyka

Wiemy, że o wiele łatwiej jest utrzymać klienta niż pozyskać nowego, dlatego w strategiach marketingu cyfrowego należy uwzględnić rozwiązania poprawiające wskaźnik porzuceń koszyków.

Uczenie maszynowe analizuje dane o klientach w celu stworzenia algorytmów, które mogą przewidywać zachowania klientów i identyfikować użytkowników, którzy są narażeni na wysokie ryzyko przejścia do konkurencji w najbliższej przyszłości.

Łącząc te możliwości z funkcjami automatyzacji marketingu, będziemy w stanie stworzyć system, który będzie identyfikował użytkowników zagrożonych odejściem i wysyłał im spersonalizowane wiadomości, aby ponownie zaangażować ich w kontakt z marką.

Tworzenie reklam hiper-targetowanych

Targetowanie może zadecydować o powodzeniu lub niepowodzeniu kampanii marketingowej. Jeśli uda nam się dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców i trafić dokładnie w to, czego szukają, o wiele łatwiej będzie generować konwersje.

Uczenie maszynowe nie tylko pomaga marketerom skuteczniej kierować reklamy, ale także personalizować reklamy na podstawie doświadczeń klienta i przewidywać, jaki rodzaj treści będzie najskuteczniejszy w przypadku konkretnego klienta. Kiedy więc dwóch użytkowników odwiedzi tę samą witrynę, każdy z nich zobaczy inne reklamy w oparciu o swoje wcześniejsze zainteresowania i interakcje.

Dzięki automatyzacji całego procesu targetowania i personalizacji treści uczenie maszynowe gwarantuje, że każdy użytkownik zobaczy reklamę, która z największym prawdopodobieństwem wygeneruje konwersję, a koszty tworzenia i optymalizacji cyfrowych kampanii marketingowych zostaną zredukowane.

Zwiększenie prywatności i bezpieczeństwa użytkowników

Strategie marketingu cyfrowego oparte na danych stanowią wyzwanie polegające na znalezieniu równowagi między personalizacją komunikacji a potrzebą ochrony prywatności i bezpieczeństwa danych użytkowników.

Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe oferują możliwe rozwiązanie w postaci identyfikacji biometrycznej, która jest jednym z najbezpieczniejszych mechanizmów pozyskiwania i udostępniania danych. W rezultacie większa ilość danych może być wymieniana w bezpieczniejszy sposób.

Technologia niewątpliwie zmienia nasze życie w różnych dziedzinach, o innych nowatorskich zastosowaniach, między innymi w sporcie, przeczytasz tutaj: https://sportstechnologys.pl/