E-commercePorady

Jak z sukcesem sprzedawać na Facebook Marketplace?

Jak z sukcesem sprzedawać na Facebook Marketplace?

Dodaj wysokiej jakości zdjęcia swoich produktów

Jeśli jest coś, co wyróżnia Marketplace na Facebooku, to możliwość przesłania do 10 zdjęć produktu. Postaraj się robić dobre zdjęcia, z dobrym kadrowaniem, dobrym oświetleniem i pokazaniem wszystkich szczegółów, ponieważ to właśnie one będą miały decydujące znaczenie. Nie należy zapominać, że rozmiar zdjęcia nie powinien być mniejszy niż 600 pikseli.

Dodatkową wskazówką jest to, że niektóre przedmioty, zwłaszcza moda i biżuteria, sprzedają się lepiej, jeśli fotografujesz je we współpacy z modelkami.

Wybierz odpowiednią kategorię dla produktu, który chcesz sprzedawać

Wybierz kategorię, która najlepiej pasuje do Twojego produktu. Na przykład, jeśli chcesz sprzedać samochód, istnieje specjalna kategoria „samochody”. Wiele osób o tym zapomina, a jest to klucz do odnalezienia się w Facebook Marketplace.

Używaj słów kluczowych w tytule i opisie

Kolejny istotny punkt, dzięki któremu użytkownik może szybko znaleźć Twój produkt. W tym celu należy pamiętać o:

Zbadaniu, jakich słów używa Twój potencjalny klient, szukając produktów podobnych do tych, które sprzedajesz. Skuteczna formuła jest następująca: rodzaj produktu + marka + kolor/rodzaj/cecha (jedna z tych trzech).

Ciekawą opcją jest również sprzedaż na lokalnych miastowych rynkach. Sprawdź co się dzieje w Warszawie na stronie www.warszawski.pl/, aby znaleźć najlepsze miejsce do sprzedaży.

Rozważ płatne reklamy w serwisie Marketplace na Facebooku

Płacąc za reklamy w Marketplace na Facebooku, zapłacisz mniej i będziesz miał większy zasięg niż w głównej karcie na Facebooku.

Wypełnij w miarę możliwości wszystkie pola, o których wypełnienie prosi platforma

Klient nie zdecyduje się na zakup Twojego produktu, jeśli będzie miał wątpliwości. Dlatego, aby tego uniknąć, staraj się wypełnić wszystkie pola, o których wypełnienie prosi Facebook. W ten sposób, po otrzymaniu informacji, w razie jakichkolwiek pytań, nie będą się wahać skontaktować się z Tobą za pośrednictwem czatu.

Nie zapomnij o ustaleniu cen

Pozostawienie pustego pola ceny jest złą praktyką. Jeśli jej nie umieścisz, będziesz otrzymywać lawinę wiadomości, na które nie będziesz w stanie odpowiedzieć. Radzę więc wprowadzić cenę w celu lepszej segmentacji potencjalnych klientów.

Utwórz profil internetowy z nazwą swojej marki

Potencjalni nabywcy odwiedzają profil sprzedawcy. Dlatego tak ważne jest dbanie o wizerunek profilu, ponieważ jeśli będzie on zły, spowoduje brak zaufania.

Niektóre rzeczy, które powinieneś sprawdzić, to zdjęcie w tle – poszukaj atrakcyjnego zdjęcia o wysokiej jakości; zdjęcie profilowe, na którym widać Twoje logo; pokaż prawdziwe zdjęcia swoich produktów i uzupełnij swój profil o wszystkie informacje dotyczące Twojej firmy.