PoradyPozycjonowanie

Etyczne i nieetyczne sposoby na pozycjonowanie

Etyczne i nieetyczne sposoby na pozycjonowanie

W natłoku konkurencji optymalizacja i pozycjonowanie jest działaniem koniecznym dla właścicieli stron internetowych. Tylko te działania dają pewność ekspozycji na najwyższych pozycjach list wyszukiwania najpopularniejszych przeglądarek sieciowych. Jednak pozycjonowanie i optymalizacja może być wykonane na różne sposoby, abstrahując oczywiście od skuteczności.

Etyczne sposoby na pozycjonowanie

Najważniejsza z punktu widzenia przeglądarek, stojących murem za użytkownikami internetu, jest treść serwisu. I ona jest nagradzana najwyżej. Jednak z punktu widzenia zagadnień technicznych, szablon HTML daje wiele możliwości powiększenia dorobku punktowego każdego serwisu.

Często zapomnianym i niedocenianym miejscem kodu jest część nagłówkowa. Znajduje się tam zestaw meta tagów, które są w stanie zwiększyć popularność strony www.

Często rolę Kopciuszka grają sekcje title i description. A przecież tytuł strony daję niejako unikalny rodowód i nazwę każdej podstronie, a w pozycjonowaniu lokalnym może zawierać nazwę własną, do której odnosi się pozycjoner.

Część opisowa zaś może służyć do wywołania pozytywnego wrażenia na poszukującym informacji internaucie. Właściwe słowa potrafią sprowokować wybranie właśnie tego rekordu, pomimo że nie jest pierwszy na liście. Oczywiście musi za tym iść konsekwencja dotycząca wypełnienia właściwą treścią całego serwisu.

Działania z gatunku czarnego kapelusza

Popularnie w żargonie pozycjonerów nazywane spamowaniem ma przeróżne afirmacje. Tworzone są każdego dnia nowe metody i dotąd wiele z nich nie zostało odkrytych i nazwanych. Mają wspólną cechę. Nie są akceptowane przez algorytm wyszukiwania, każdej z dostępnych na rynku sieciowym, wyszukiwarki.

Czarodzieje pozycjonowania posuwali się niekiedy do stosowania niewidzialnego tekstu, żonglowania słowami kluczowymi, co prowadziło często do złego profilowania pod kątem keywords lub fałszowaniem zawartości strony w odniesieniu do słów kluczowych.

Jednym z rozpoznanych już dawno sposobów był cloaking, czyli podsuwanie robotom wyszukiwarek wyglądu witryny odmiennego od prezentowanego użytkownikom.

Wiele z tych działań zostało rozszyfrowanych, a autorzy ukarani filtrem w wynikach wyszukiwania.