E-commercePorady

Jak założyć biznes w internecie?

Jak założyć biznes w internecie?

Zdecyduj, co chcesz sprzedać. Jeśli chcesz założyć sklep internetowy, prawdopodobnie masz już pomysł na świetny produkt do sprzedania. Pamiętaj, że niektóre rzeczy sprzyjają dobrej sprzedaży online, podczas gdy inne przedmioty mogą być trudniejsze do sprzedania, gdy nie można ich obejrzeć osobiście. W każdym razie powinieneś z pasją wierzyć w wartość swojego produktu – w przeciwnym razie trudno będzie nawiązać kontakt z klientami. Oto kilka pytań do rozważenia:

Czy jest to produkt fizyczny, który należy wysłać, czy też produkt cyfrowy, który można przesłać przez Internet?
Czy zamierzasz mieć inwentarz (więcej niż jeden) każdego produktu, czy też będą one jedyne w swoim rodzaju (np. Dzieła sztuki, przedmioty vintage)?
Czy zamierzasz sprzedawać szeroką gamę produktów, czy planujesz specjalizować się, np. Sprzedawać tylko koszulki lub książki?
Sam tworzysz produkt? Jeśli tak, upewnij się, że będziesz w stanie sprostać wymaganiom. Nawiąż relację z niezawodnym dostawcą.
Jeśli nie planujesz samodzielnego wykonania produktu, potrzebujesz dobrego producenta. Zbadaj różne firmy, aby znaleźć tę, która pasuje do Twojego pomysłu na biznes.
Zdecyduj, w jaki sposób Twój produkt zostanie wysłany. Utwórz plan wydajnej wysyłki produktu z domu lub opracuj plan przechowywania i wysyłki z magazynem. Możesz również przyjrzeć się wysyłce drop-shipping, jeśli produkt jest wytwarzany przez osobę trzecią.
Będziesz blisko związany ze swoim produktem lub usługą. Aby skutecznie rozpowszechniać informacje i promować swój sklep, będziesz potrzebować kontaktów towarzyskich z ludźmi z tej branży. Upewnij się, że produkt jest czymś, z czym możesz mieć problemy na dłuższą metę.

Uruchom sklep internetowy

Znajdź niszę. Wiedza o tym, jaki produkt chcesz sprzedać, to tylko część tworzenia udanego sklepu internetowego. Musisz dowiedzieć się, co odróżnia Twoje usługi od wszystkich innych podobnych usług, które ludzie mogą wybierać, zarówno osobiście, jak i online. Dlaczego klient miałby kupować robione ręcznie swetry, skoro ma do wyboru 100 innych sklepów internetowych?

Zwiększ konkurencję. Nie wskakuj do sprzedaży określonej linii produktów, dopóki nie przejrzysz witryn, z którymi będziesz konkurować. Weź pod uwagę główne rynki internetowe, na których planujesz reklamować swoje produkty; i sprawdź konkurencję na tych portalach.
Zaproponuj coś naprawdę oryginalnego. Jeśli sprzedajesz rękodzieło lub dzieła sztuki , oryginalność Twojej pracy może sama w sobie stanowić atrakcję, która wyróżnia Twój produkt. Spróbuj znaleźć równowagę między czymś, co jest bardzo oryginalne, a także ma ogólny urok.

Oferuj wiedzę. Być może cechą wyróżniającą Twoją firmę na tle pozostałych będzie Twoja wiedza na temat rodzaju sprzedawanego produktu. Może na przykład jesteś byłym zawodowcem baseballu, sprzedającym linię rękawiczek do baseballu. Niech Twoja pasja i wiedza ekspercka będą częścią pakietu.

Oferuj przyjazny dla użytkownika proces zakupów. Nawet jeśli Twój produkt jest bardzo podobny do innych rzeczy sprzedawanych w Internecie, możesz wyróżnić swój sklep, sprawiając, że zakupy będą przyjemne i łatwe. Upewnij się, że Twoja witryna jest łatwa w nawigacji i przyjemna do udostępniania. Reaguj i zapewniaj doskonałą obsługę klienta tam, gdzie inni tego nie robią.

W prawdziwym świecie rozsądnie byłoby spróbować sprzedać swoje produkty innymi, mało zaangażowanymi drogami (konsygnacja, pchle targi, pokazy rękodzieła itp.) Przed podjęciem decyzji i założeniem całego sklepu. To samo dotyczy sprzedaży online.

Kto kupuje Twój produkt? Zaoferuj kupon rabatowy lub darmowy prezent, jeśli odpowiedzą na krótką ankietę. Dowiedz się, gdzie jeszcze robią zakupy online.
Ile są skłonni zapłacić? Eksperymentuj z różnymi cenami.
Jaka jest satysfakcja klienta? To dobry moment, aby sprawdzić, jak dobrze możesz dostarczyć produkt do klienta. Czy używasz dobrego opakowania? Czy metoda wysyłki jest niezawodna? Czy są zadowoleni ze swojego produktu? Czy dobrze to opisałeś?