PozycjonowanieSEO

Co to jest pozycjonowanie?

Co to jest pozycjonowanie?

Działania mające na celu zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarkach oznacza się mianem pozycjonowania. Jest to zbiór działań, których głównym celem jest osiągnięcie wysokiej pozycji na liście w wynikach wyszukiwania na daną frazę, czyli słowo bądź słowa kluczowe. Są to słowa, których użyje użytkownik sieci, by znaleźć interesujące go produkty bądź treści. Takie, które mogą być szczególnie sprecyzowane, które mogą trafiać w daną niszę, lub wręcz przeciwnie, być bardzo ogólnymi, mało charakterystycznymi sformułowaniami. Pozycjonować można także lokalnie z użyciem słów, które wpasują się w dany region czy miasto.

Algorytmy wyszukiwarek nie są do końca znane pozycjonerom. Są też systematycznie łatane i aktualizowane. Większość z pozycjonerów wypracowała więc wiele umiejętności, które pozwalają na szybkie zdobywanie wysokich pozycji, mimo braku dokładnej wiedzy na temat tych algorytmów. Najważniejsze jest dostanie się do TOP 3 na liście wyszukiwania, ale już TOP 10 jest bardzo dobrym wynikiem. Oczywiście zależnie od hasła, które pozycjonujemy.

Wśród działań prowadzonych na i poza stroną, na pozycjonowanie mają wpływ takie czynniki, jak jakościowy kontent, czyli wartościowe dla użytkownika treści zamieszczone na serwisie i napisane zgodnie z zasadami SEO. Ogólne zasady SEO. Ilość linków wychodzących i kierujących na stronę. Także częstotliwość dokonywania aktualizacji, czy dobrze napisany kod HTML, XHTML. Także kod w innych językach programowania używany na stronie powinien być zgodny z przyjętymi normami i specyfikacjami.

Pozycjonowanie jest więc szeregiem złożonych i współdziałających ze sobą zadań, które należy wykonać, by strona mogła odnieść sukces w sieci. By zoptymalizowana witryna zdobyła jedno z lepszych miejsc w wynikach wyszukiwania i w ten sposób uzyskała znacznie więcej wejść na stronę. Może być to sklep internetowy, czasopismo, albo blog, który także potrafi na siebie zarabiać. Bez dużej ilości dziennych odwiedzin nie da się jednak zrobić pieniędzy w sieci. Nie da się utrzymać własnej strony, a co dopiero sprzedawać na skalę kraju czy Europy.